Τετάρτη 13 Μαΐου 2009

Στη Μονή των Μουρτάρων.

Στη ρίζα των βουνών του Ακρωτηρίου, στα Χανιά,
βρίσκεσαι εδώ, εμπρός σε ένα ακόμα στολίδι,
της Κρητικής γης, κτίσμα του 16ου αιώνα.
Ξεκίνησε να κτίζεται από τον ιερομόναχο
Ιωακείμ Σοφιανό, σε γη που παραχωρήθηκε,
από την Βενετσιάνικη οικογένεια των Μουρτάρων
Οι Τούρκοι την έλεγαν « Σελβιλί Μοναστήρ»,
δηλ. το Μοναστήρι με τα κυπαρίσσια,
που πράγματι συναντάς σε σειρές,
στο δρόμο που σε οδηγεί στη Μονή.
Λειτούργησε σαν νοσοκομείο, και συγχρόνως ήταν
σπου6δαία αποθήκη πυρομαχικών,
την περίοδο του 1897 .
Τον 19ο αιώνα και κατά την περίοδο
της Τουρκοκρατίας, (1833),
λειτουργούσε το Ελληνικό Σχολείο,
και αργότερα το 1892 το ιεροδιδασκαλείο,
που μετονομάστηκε - Ιερατική Σχολή Κρήτης –
Στο μικρό Μουσείο, φυλάσσονται,
ιερά κειμήλια,άμφια, εικόνες,
και χειρόγραφα βιβλία του 18ου αιώνα,
ενώ στα παρεκκλήσια, Ιερά λείψανα Αγίων.

Σε κάθε ευκαιρία μου την επισκέπτομαι,
για να απολαύσω για άλλη μια φορά
την μοναδικότητά της, και την ομορφιά.

photo by zafora

9 σχόλια:

Σταλαγματιά είπε...

Γραφικό και όμορφο,αν μου δοθεί η ευκαιρία να βρεθώ σε εκείνα τα μέρη σίγουρα θα είναι από τους πρώτους προορισμούς μου.
Και οι φωτογραφίες σου ζαφορά υπέροχες!!
Σε φιλώ

eirini είπε...

Καλά... πώς δεν το πήρα είδηση πέρσυ που πήγα; Αχ... βρε Ζαφορά... νωρίτερα έπρεπε να την είχες κάνει αυτή την ανάρτηση! Πάρα πολύ όμορφο πρέπει να είναι! Άμα θα μου δωθεί ξανά η ευκαιρία (όπωσδήποτε θα ξαναπάω!) θα το επισκεφτώ!
Φιλιά πολλά!!!!!!!!!

Side21 είπε...

Φανταστική μονή ...
Στο επόμενο ταξίδι μου
στην Κρήτη θα την επισκεφτώ.
Την καλημέρα μου ...

neni είπε...

Kάθε φορά οι φωτογραφίες που βγάζεις είναι υπέροχες,με ταξιδεύουν σε μέρη μαγικά,ονειρεμένα.
Μας χαρίζεις όμορφα ταξίδια ζαφορά μου,συνέχισε έτσι.
Καλημέρα με χαμόγελο και φιλί.

cook είπε...

φαινεται πολυ ενδιαφερον...ωραιοτατες οι φωτο

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Πραγματικό στολίδι!!!!
Μπράβο για την ανάρτηση, δεν το ήξερα

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ζαφορα είπε...

Αναστασία
-----------------------
Πράγματι αξίζει και είναι
μέσα στους τουριστικούς οδηγούς
προτεινόμενη για επίσκεψη.

Φιλί γλυκό.
----------------------------------
eirini
--------
Πιστεύω πως σύντομα θα πάς
και είμαι σίγουρη και με όλη
την παρέα σου.
Η Κρήτη δεν τελειώνει ποτέ
και θα με θυμηθείς γιατί όλο
και κάτι καινούριο θα επισκέπτεσαι,
κάθε φορά.
Την αγάπη μου.
-----------------------------------
side 21
--------------
Για να δω πότε θα τα καταφέρω
να έρθω στη Σάμο κι εγώ,
να δω τις ομορφιές της και
σίγουρα τα τόσα αξιόλογα
Μοναστήρια της.

Να είσαι καλά φίλε μου.

ζαφορα είπε...

Cook
-------
Πράγματι και ιδιαίτερα
ο εορτασμός της Ανάστασης,
είναι κάτι το μοναδικό εκεί.
Μετά την λειτουργία στρώνεται τραπέζι
από τους καλόγερους της Μονής,
στο Αρχονταρίκι, με δικά τους προϊόντα,
κόκκινα πραγματικά αυγά, καλιτσούνια Κρητικά
με μυζήθρα, και με διάφορα χόρτα,
τυρί, κουλούρια, τσουρέκια,
και ψωμί ζυμωτό.
Έχεις μια άλλη αίσθηση
του Πάσχα σε ένα υπέροχο χώρο.
Σου εύχομαι να το ζήσεις.

Καλό απόγευμα.
---------------------------------

ΦΥΡΔΗΝ ΜΙΓΔΗΝ
-------------
Σε ευχαριστώ.
Είναι θέμα που το σκεφτόμουν
και μου δόθηκε αυτή τη φορά
η ευκαιρία να πάω εκεί
για την φωτογράφηση.
Υπάρχει και η Μονή Γουβερνέτου
πολύ κοντά μόνο που δεν την πρόλαβα
ανοιχτή. Υπόσχομαι στο επόμενο μου
ταξίδι να την φωτογραφήσω.

Να είμαστε καλά να ταξιδεύουμε.
Την αγάπη μου.
--------------------------------

elie είπε...

Εμένα γιατί μου θυμίζει την Αγία Τριάδα των Τζαγκαρόλων; Λέγεται και έτσι;